new icn messageflickr-free-ic3d pan white
View from Wildalpjoch Summit - Bavaria | by W_von_S
Back to photostream

View from Wildalpjoch Summit - Bavaria

The Wildalpjoch is a 1720 meter high mountain in the Bavarian Alps. It is surrounded by the peaks of Wendelstein, Kesselwand, Soin and Hochsalwand. In the south is the Sudelfeld. It is a rather more frequented by locals and therefore less frequented than its neighbor Wendelstein. But you have almost the same view. In winter, the summit is a popular destination for ski touring enthusiasts.

 

I took the chance and used the last warm and sunny weekend for a wonderful hike and photography tour. You can see the Brünnstein mountain in the foreground and the Tyropl alps in the background. The warm falling wind the so called Föhn has blown the clouds away so that you have a beautiful distant view.

 

Aussicht vom Wildalpjoch-Gipfel - Bayern

 

Das Wildalpjoch ist ein 1720 Meter hoher Berg in den Bayerischen Alpen. Er ist umgeben von den Gipfeln des Wendelsteins, der Kesselwand, des Soin und der Hochsalwand. Im Süden liegt das Sudelfeld. Es ist ein eher von Einheimischen begangener Gipfel und somit weniger frequentiert als sein Nachbar Wendelstein. Man hat jedoch fast die gleiche Aussicht. Im Winter ist der Gipfel ein beliebtes Ziel bei Skitourengehern.

 

 

Ich habe das wohl letzte warme sonnige Wochenende für eine wunderschöne Wanderung und Fototour genutzt. Und es hat sich gelohnt, auch das schwere Tele mitzuschleppen :-)

Im Vordergrund könnt ihr den Brünnstein sehen und im Hintergrund die Tiroler Alpen.

Der warme Föhn hat die Wolken in Richtung Norden weggefegt, sodass man eine tolle Fernsicht hatte.

8,487 views
175 faves
42 comments
Taken on November 11, 2018