new icn messageflickr-free-ic3d pan white
Seesaw a.k.a. Teeter Board | by JeRoseL'06
Back to photostream

Seesaw a.k.a. Teeter Board

A seesaw (also known as a teeter-totter or teeter board) is a long, narrow board suspended in the middle so that, as one end goes up, the other goes down.

 

In a playground setting, the board is balanced in the exact center. A person sits on each end and they take turns pushing their feet against the ground to lift their end into the air. Playground seesaws usually have handles for the riders to grip as they sit facing each other. One problem with the seesaw's design is that if a child allows himself/herself to hit the ground suddenly after jumping, or exits the seesaw at the bottom, the other child may fall and be injured. For this reason, seesaws are often mounted above a soft surface such as foam or wood chips. The origins of the word come from the visibility gained and lost as players take turns giving each other a vantage point.

 

Seesaws, and the eagerness of children to play with them, are sometimes used to aid in mechanical processes. For example, at the Gaviotas community in Colombia, a children's seesaw is connected to a water pump.

 

In the United States a SeeSaw is also called a "teeter-totter". However, most commonly a "teeter-totter" is a two-person swing on a swing set, on which two children sit facing each other and the teeter-totter swings back and forth in a pendulum motion. According to linguist Peter Trudgill, this term originates from the Norfolk language word tittermatorter. Both teeter-totter (from teeter, as in to teeter on the edge) and seesaw (from the verb saw) demonstrate the linguistic process called reduplication, where a word or syllable is doubled, often with a different vowel. Reduplication is typical of words that indicate repeated activity, such as riding up and down on a seesaw.

 

 

In italiano

 

Altalena (anche conosciuto come barcollare-totter o il bordo della bascula) è un lungo, bordo dello stretto sospeso nella metà in modo che, poichè un'estremità va in su, l'altro vada giù. In una regolazione del campo da giuoco, il bordo è equilibrato nel centro esatto. Una persona si siede su ogni estremità e prendono le girate che spingono i loro piedi contro la terra per alzare la loro estremità nell'aria. I movimenti alternati del campo da giuoco hanno solitamente maniglie affinchè i cavalieri afferrino mentre si siedono affrontandosi. Un problema con il seesaw' il disegno di s è che se un bambino si permette che/lei stessa colpisca improvvisamente la terra dopo il salto, o che esce il movimento alternato alla parte inferiore, l'altro bambino può cadere ed essere ferito. Per questo motivo, i movimenti alternati sono montati spesso sopra una superficie molle quali gomma piuma o i trucioli. Le origini della parola vengono dalla visibilità guadagnata e persa mentre i giocatori prendono le girate che si danno una posizione di vantaggio. I movimenti alternati e l'entusiasmo dei bambini da giocare con loro, a volte sono utilizzati per aiutare nei processi meccanici. Per esempio, alla comunità di Gaviotas in Colombia, un children' il movimento alternato di s è collegato ad una pompa ad acqua. Negli Stati Uniti un movimento alternato inoltre è denominato un " barcolli-totter". Tuttavia, il più comunemente un " barcolli-totter" è un'oscillazione per due persone su un insieme dell'oscillazione, su cui due bambini si siedono il rivestimento e barcollare-totter avanti e indietro le oscillazioni in un movimento del pendolo. Secondo il linguista Peter Trudgill, questo termine proviene dal tittermatorter di parola di lingua della Norfolk. Sia barcollare-totter (dalla bascula, come dentro per barcollare sul bordo) che il movimento alternato (dalla sega di verbo) dimostra il processo linguistico denominato reduplication, dove una parola o dalla sillaba è raddoppiata, spesso con una vocale differente. Il Reduplication è tipico delle parole che indicano l'attività ripetuta, come guida su e giù su un movimento alternato.

 

11,164 views
3 faves
9 comments
Taken on May 2, 2009