new icn messageflickr-free-ic3d pan white
El nombre de Universidad / Unibertsitatearen izena / The name of the University | by deusto
Back to photostream

El nombre de Universidad / Unibertsitatearen izena / The name of the University

Deusto (o Deustu), cuya etimología toponímica vasca no está esclarecida, ha prestado su nombre a la universidad. Las autoridades académicas deustenses utilizaron diversos nombres, sobre todo el de Colegio de Estudios Superiores, como reza el sello de muchos de los libros de la biblioteca, pues el titulo de universidad parecía prohibirse en el decreto de 1876 por el que se restringía la libertad universitaria. Fue la Diputación Provincial la que en sus documentos de algún modo oficializó el nombre de Universidad de Deusto con el que desde el principio se le conoció en Bilbao y muy pronto en España y en el extranjero.

 

 

Deustuk (edo Deustok) eman dio unibertsitateari izena, argi ez baldin badago ere euskal izen toponimiko horren etimologia. Deustuko agintari akademikoek hainbat izen erabili zituzten, batez ere, Goi mailako Ikasketen Ikastetxea. Halaxe ageri da liburutegiko liburu askoren zigiluetan. Antza, Unibertsitate titulua debekatu egiten zuen unibertsitate askatasuna mugatzen zuen 1876ko dekretu batek. Diputazio Probintzialak lortu zuen, nolabait, bertako agirietan Deustuko Unibertsitatea izena ofizializatzea; izen horrekin egin zen hasieratik ezagun Bilbon lehenik eta, geroxeago, Espainian eta atzerrian.

 

 

Deusto (or Deustu), Basque place name whose etymology is not clarified, has lent its name to the university. Deustos academic authorities used different names, especially the "School of Higher Education," as stated in the label of many of the books in the library. Apparently, the name university was banned by the decree of 1876, which restricted academic freedom. It was the Provincial Council that made the name of the University of Deusto official in its documents. This is how it was known first in Bilbao and soon in Spain and abroad.

788 views
0 faves
0 comments
Taken on July 5, 2011