El Paraigua 20180526a27 Noguera
El Paraigua, 2017-2018
La Noguera: Alós de Balaguer. Embassament de Camarasa. Artesa de Segre. Montsonis

Hostalatge dissabte: Hostal-Restaurant Muntanya, Crtra. de Agramunt, 84, 25730 Artesa de Segre,
Lleida. Telèfon: 973 40 01 86

DISSABTE 26 DE MAIG
Alós de Balaguer- Embassament de Camarasa – Alós de Balaguer

ITINERARI AMB COTXE FINS EL PUNT DE TROBADA. 135 km des de Barcelona.(Pedralbes)
Sortida de Barcelona: Agafeu la B-23 per la Diagonal i la A2 (N-II) fins a Ta`rrega. Sortida 508.
Preneu la C-14 direccio´ Agramunt. Travessarem Claravalls i Agramunt, fins arribar a Artesa. El
punt de trobada és a l’hostal, entrant a Artesa, a ma esquerra. Allà es podrà esmorzar.la ruta indicada me´s amunt.
Itinerari: Alós de Balaguer (237m) – Embassament de Camarassa (275) – Alós de Balaguer (237)
Caracteri´stiques
Excursió circular que segueix l’antic camí que des de l'edat mitjana uneix Alòs de Balaguer amb
Camarasa.
La ruta comença a la Font del Pont, deixant enrere i a dalt les restes del Castell d’Alòs, seguim per
una pista passant per l’ l'Àrea Recreativa, durant uns 3 km. Després, passem per unes
passarel·les fetes de metall i obra, i continuem per un corriol, gaudint de bones vistes, fins arribar
al congost i a la cruïlla que en duria al Mirador de la Penalta. Continuem cap a baix, fins a creuar
el riu Segre per un bonic pont penjant. Després agafarem unes passarel·les metàl·liques que van
pel marge dret del Riu fins arribar a la zona d’aiguabarreig, on uns panells explicatius ens mostren
la construcció de l’embassament ara fa uns 100 anys
Temps estimat: 4:30 h, sense comptar les parades.
Dista`ncia: 15 km.
Desnivell acumulat: 300 m pujada / 300 m baixada (no és correcte el que indica el trac)

DIUMENGE 26 DE MAIG

Artesa de Segre. Montsonis - Artesa de Segre

Sortida des de l’hotel - circular. Itinerari: Artesa (298m) –– Montsonis (392m) -– Artesa (298m)
Ruta circular que s’inicia a Artesa de Segre seguirem per la banqueta del Canal en sentit contrari a
la direcció de l’aigua fins arribar al petit poble medieval de Montsonís. Durant el recorregut,
visitarem les restes de l’església romànica de Sant Feliu i ens arribarem fins les restes d’un niu de
metralladora que formava part de la segona línia defensiva (L-2), que l’exèrcit republicà va
construir al marge esquerre del canal (any 1938), amb l’objectiu d’impedir l’avanç de les forces
franquistes. Hi ha la possibilitat de visitar el castell de Montsonis (4,80 eur)