El Paraigua 20151121a22 Viladrau
El Paraigua, 2015–2016
Matagalls, Parc natural del Montseny, i Viladrau, terra de bandolers
Dissabte, 21 de novembre de 2015
Coll de Bordoriol (Parc natural del Montseny) –coll Pregon - Matagalls – font de Mosquits – font de Llops - coll de Bordoriol

Itinerari de l’excursió: Coll de Bordoriol (1.096 m) – corral de la Vila – coll de Joan (1.136 m) -coll Sabènia de Baix (1.260 m) – Coll Sabènia de Dalt (1.277 m) – coll Pregon (1.534 m) – collet del’Home Mort (1.638 m) – Matagalls (1. 697 m) – coll Pregon– font de Mosquits(1.300 m) – font
de Llop (1.150 m) – Coll de Bordoriol (1.096 m)

Característiques: Comença en un terreny granític i de sauló, per trobar més amunt els esquistos.Al principi la vegetació és d’alzinar típic, però més amunt sovintegen les blades i els aurons, amb avellaners i verns. Més amunt, quan es canvia de vessant, hi ha l’estatge del faig, amb taques
d’avet i algun grèvol. El bosc de faig no el deixarem fins arribar als prats culminants de Matagalls.
L’excursió comença per un corriol que, al cap de poc, a partir del corral de la Vila, és transforma en pista que no deixarem fins a coll Pregon. Es puja pel cantó de llevant i nord del massís, amb vistes a les Agudes, la serralada del litoral, les Guilleries i el Collsacabra, i el Pirineu. Es tracta d’una pujada sostinguda i sense problemes, fins a Matagalls. La baixada és també sense cap complicació fins a coll Pregon. A partir d’aquí s’agafa un corriol una mica dret fins a trobar la
pista de font de Llops. A partir d’aquí el camí és suau fins el coll de Bordiol.

Diumenge, 22 de novembre de 2015
Circular a la Sala de Viladrau (casa d’en Serrallonga)
Itinerari:. Sortim de Viladrau en direcció oest, seguint, aigües avall, la riera que ve de coll Pregoni que després és la Riera Major. Passem per sota can Pau Moliner, per la font de les Ametistes, el Rieral i fins la Noguerola. Traspassem la riera Major pel pont de coll Cendrós. Passem pels antics
camps de la Noguerola, avui transformats, i la font del mateix nom. Continuem pels terrenys lans dels Vinyals, per arribar a la Sala de Viladrau, casa on va néixer en Joan Sala i Ferrer.
Retornem per la casa dels Molins i el Molí de Baix, per arribar, de nou, a Viladrau, a l’hotel Bofill.