El Paraigua, 20140920a21 Andorra

Etapa nº 1– Dissabte 20 de detembre de 2014
Vall d’Incles 1843 m Port d’Incles 2263 m. Pic de Fontargent 2619

ITINERARI AMB COTXE FINS Al PUNT DE TROBADA
(Des de Barcelona 230 Km. unes 3 hores)Des de Barcelona, autovia de Lleida fins a JORBA (sortida 545). Girem a la dreta (C1412a ), direcció Ponts-Andorra. A Ponts, girem a la dreta (C14), direcció La Seu d' Urgell-Andorra. S’arriba a ANDORRA. Un cop a SANTA COLOMA, seguim recta cap ANDORRA LA VELLA, Les ESCALDES, ENCAMP, CANILLO. Un cop passat El TARTER, v un revolt molt fort on hi l’entrada a la VAL D’INCLES. Seguir fins el pont de Bonavida (31T x=391583 y=4717388) que queda una mica abans de
l’aparcament que hi ha al final de la carretera asfaltada.
Itinerari de l’excursió: L‘itinerari de pujada i baixada es el mateix.
OPCIO 1 Vall d’Incles 1843 m Port d’Incles 2263 m Estanys de Fontargent
Es una ascensió continuada i relativament suau per un camí ben fressat pel mig del bosc fins arribar a una esplanada a partir de la qual es puja de forma més pronunciada pel costat del riu de Manegor fins arribar al coll (Port d’Incles) i a l’estany de
Fontargent que ofereix una vista esplèndida. Desnivell: 420 m Temps estimat: pujada 1,45 hores i 1,30 baixar (sense comptar les aturades)OPCIO 2 Port d’Incles 2263 m Pic de Fontargent 2619
Un cop arribats al Port d’Ingles es segueix per una forta pujada pel mig d’herbeis i lguns trossos de camins de terra i pedra fins arribar al cim on es frueix d’una amplia ista sobre les muntanyes i llacs del migdia francès. Un paisatge alpí en tota regla.
Desnivell: 356 m Temps estimat: pujada 1,15 hores i 1 hora baixar (sense aturades)
Recorregut de l’opció 1 + 2 : Temps estimat: 5,30 hores sense comptar les aturades.
TORNADA AMB COTXE CAP A L’HOTEL :Tornem per la carretera que hem vingut en direcció a ENCAMP. Quan arribem a la 2a. rotonda d'ENCAMP girem a la dreta,
cap el centre vila. Seguidament corba a l'esquerra i veurem la parada de l'autobús núm. 209. Un xic més enllà girem a l'esquerra, pel carrer just dessota de la parada 209 i abans
d’arribar a la parada 210. Tot seguit veurem a ma esquerra l'Hotel “Coray”

Etapa nº 2–Diumenge, 21 de setembre de 2014
Erts 1315 - Coll del Jou - Roc de la Cauba 1815 m

Itinerari de l'excursió:
Sortir de l’Hotel trencant a la dreta per agafar la carretera que va cap a ANDORRA LA VELLA Abans de LES ESCALDES anar cap a LA MASANA pel TUNEL DE LES VALIRES fins arribar a LA MASSANA després seguir la CG4 en direccióARINSAL. Poc abans d’arribant a ERTS, uns cent metres després del Km. 2, aparcar davant un bloc de cases a la dreta. Es el punt d’inici de la caminada.
Hi ha un petit cartell que diu CAMI DEL JOU. Coll de Jou 1,21 Km 1 h 30 minuts Roc de la Cauba 1,9 Km 1 h 36 minuts. Es a dir que quan s’arriba al coll, pràcticament ja s’està al Roc de la Cauba.S’inicia amb una pujada pel mig d’un bosc, un cop salvat el primer desnivell la pujada pel mig d’un bosc preciós és mes suau. Seguint pujant pel camí ben fressat i ben marcat ens trobem al coll; amb pocs minuts més s’arriba el Roc de la Cauba. Magnifiques vistes. Desnivell: 500 m. Temps estimat:3 hores sense aturades. 3,30 amb aturades