El Paraigua 20191214 a 15 Fornaca Argimon
El Paraigua, 2019 – 2020
Dues ermites i un castell

Can Fornaca - Mare de Déu de l'Argimon - Can Fornaca
Horaris dissabte i lloc de trobada
9:30 Havent esmorzat.
Entrarem a la urbanització per l'avinguda d'Argimon, Girem a la dreta pel carrer de la Ginesta
i aparquem a la cruïlla entre Ginesta i Hortènsies. N 41º 48,797' - E 2º 38,045'

Itinerari de l’excursió
Des del punt on hem aparcat, surt el camí de Can Fornaca a l'Esparra i el seguirem fins les
Roques de la Morgadella. Seguim després per pistes i corriols fins a trobar la ruta
senyalitzada de les deu ermites. Després d'una pujada intensa però curta, arribarem a la
Plaça de les Bruixes, seguint trobarem el camí que puja des de l'aparcament per unes
escales fins a l'ermita. Pujarem l'últim tram d'escales i trobarem la magnífica escalinata de
l'ermita de la Mare de Déu de l'Argimon. Té una terrassa que representa un mirador amb
una esplèndida panoràmica. La baixada la farem agafant les dreceres d'un circuit de
bicicletes. Quan retrobem la pista, la seguirem fins al Molí de Dalt. A partir d'ara, la pista
torna a fer pujada, fins arribar al carrer de la Ginesta, ja dins de la urbanització, el seguirem
fins on hem deixat els cotxes.
Distància: 9 km Desnivell acumulat: 413 m Temps: 4:00 hores, sense comptar aturades

Diumenge, 15.12.19
Ermita i castell de Faners

Itinerari de l’excursió
Sortirem caminant i ens dirigirem cap al Parc de Sant Salvador, seguirem tot el parc al costat
del riu fins a la Font Picant, sense font i sense aigua. Seguirem un camí forestal passant per
la Gorga d'En Vilà. Anem seguint sense deixar la ruta de les deu ermites, senyalitzada amb
marques blanques, que ens portarà al castell de Farners, molt ben reconstruït i amb
magnífiques vistes. La tornada la farem per la drecera d'En Danés fins a la Bassa D'Encamps.
Al cap de poc trobarem el parc de Sant Salvador, i ja podrem anar directament al restaurant
a dinar.
Distància: 7,8 km Desnivell acumulat: 300 m Temps: 3 h sense comptar aturades

Responsables de la sortida: Lali Roselló i Marià Manzano.