• boots from the women's shoe department at rich's (now macy's). picked out for me by my partner while i sat chatting with a girlfriend. they go really well with my floor-length red skirt...
  • "queering the south" t-shirt from 1997. memorabilia from one of the earliest publicly out events at which i performed as a performance poet.
  • cutoff camo shorts. a must-have in every good gay soldier boy's wardrobe as we march forth to promote "the homosexual agenda." (btw, could somebody get me a copy? i seem to have misplaced mine.)
  • "ADODI" visor. custom embroidered at a booth at atlanta pride in 2005. or 2004. who can remember all those pride celebrations, anyway?
  • simple steel band ring. symbol of my commitment to my partner. he got them for us when our original silver ones started to wear out. (yeah, we've been together that long.)

284/365: Out Gay Warrior

Newer Older

I'm out
O-U-T
for the whole world to see!
It's no longer my problem
but for y'all to deal...

– "OUT" by Anthony Antoine

okay, for those who didn't know, today is national coming out day. in honor of the day, i decided to be a bit more "out" in my presentation of my self portrait. just in case there was any doubt. and to remind myself of how important it is to be me all the time, everywhere, even when it's not easy or popular or even necessarily safe. a lot of people did it before me; it's my responsibility to pay it forward.

check the notes on the image above for details on the outfit. (you know, kinda like they do in details...)

(youtubr members can watch video by clicking the youtube logo above.)

Neatjunk, kchbrown, Trevor A Brown, and 21 other people added this photo to their favorites.

View 16 more comments

  1. iDLg 90 months ago | reply

    gosh, ;-), i'm laugh'n OUT loud in the LIBRARY, what's that word..oh yeah, fierce!!, then again, men on film might have only 2 snaps for dat..any how, i think my shorts where shorter..daisy duke short, and i actually didn't wear no shoes..some sneaks..and i had a 'huge' fro..

  2. Mulder200 [deleted] 90 months ago | reply

    Wow! Malik, you are really working that outfit! You are such an inspiration.

  3. Wananga 90 months ago | reply

    Good for you! It's amazing no matter how out I am in life, I still occasionally meet folks who don't realize I'm gay until several encounters later. It bogles my mind.

    Cool shot too!

  4. malik ml williams 90 months ago | reply

    Romantic, Hermit, lol! thanks!

    iDLg, SHHHHH! lol! i remember much shorter shorts and huge fros... doesn't seem too long ago. {sigh}

    Mulder200, lol! i hope i'm not actually inpsiring you to wear one like this... ;-)

    Wananga, um... along that not realizing you were gay thing... yeah... funny story for ya. (so, you're gay, huh? lol!) we'll talk...

  5. Mulder200 [deleted] 90 months ago | reply

    Well, I wouldn't wear women's shoes. LOL! However, everything else seems doable.

  6. ashcastro 89 months ago | reply

    nice nice! love the outfit :)

  7. macromaven 89 months ago | reply

    sorry I missed this! Happy Coming Out Day, my friend.

    --
    Seen on your photo stream. (?)

  8. malik ml williams 89 months ago | reply

    Mulder200, ya never know what you might do (at least once...)

    ashcastro, lol! thanks!

    macromaven, thank you!

  9. holly schumacher 89 months ago | reply

    let's do it! i've got some boots!

  10. RedJinn: World Peace: What are you doing about it? 88 months ago | reply

    Funny how so many people are bothered when it doesn't repaet their stereotypes. THEY're free to dress and look and act any way THEY want to, but long red skirts do only clones make. Uniforms are for disguise, not self-expression.
    My personal heresy is to not use the tertm, "coming out" - but to step on a few homophobic toes by saying, "I have been born again." It is, after all, what it feels like to me.

  11. kakilino78 87 months ago | reply

    yeah baby!! :-)

  12. dskuku 82 months ago | reply

    Love it! All of it! Do you baby!

  13. tommy tao 64 months ago | reply

    this is awesome

  14. onetalentdog 64 months ago | reply

    Hi, I'm an admin for a group called gay history and experience , and we'd love to have this added to the group!

  15. onetalentdog 64 months ago | reply

    Hi, I'm an admin for a group called free and proud, and we'd love to have this added to the group!

  16. onetalentdog 64 months ago | reply

    Hi, I'm an admin for a group called soulful group, and we'd love to have this added to the group!

  17. OuT&pRoUd 54 months ago | reply

    Jsut fbaoulous. I neevr hda a cimong uot dya.

  18. doeyz 54 months ago | reply

    i like it...very good

  19. ClaraFernandes 43 months ago | reply

    Veryyyy gooddd!

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts