Drag to set position!

Group Description

Italiano

Un gruppo dedicato all'Italia è una grande impresa: l'argomento è tanto vasto che dà le vertigini. Quindi bisogna che ci diamo qualche regolina per evitare che diventi un caos primordiale, dentro al quale si trova tutto e il contrario di tutto, a scapito della piacevolezza nel navigarci dentro. Ma anche darsi qualche regola non è facile, perchè - è ovvio - se io pubblico la foto dei piedi di mia sorella che cammina sul sacro suolo di piazza S.Pietro, posso dire senza tema di essere smentito, che ho il diritto di mettere la foto dentro il gruppo. Ma così non si arriva molto lontano...

Quindi la prima regola dovremo farla noi, ciascuno di noi, nel momento che ci accingiamo ad inserire una nostra foto. Dovremmo essere i critici di noi stessi: quanto la mia foto è attinente allo spirito del gruppo? Questo è il primo filtro.

Un'altra regola potrebbe essere: evito di inserire un intero set di foto (tutte le 15 che ho fatto della banda di San Crispino alla festa del patrono di Castel di Mango).

E ancora, il primo piano di un piatto pieno di peperoni melenzane, aglio, pomodoro e basilico (che è vero che fanno parte della dieta mediterranea e quindi anche dell'italia, ma in fondo che c'entrano veramente con Italy?)

E poi, il ritratto in primo piano di mio cugino che sta addentando coi suoi dentoni da coniglio un pezzo di pizza take away a piazza San Marco (sì la pizza l'abbiamo inventata noi, ma i dentoni di mio cugino sono un problema suo, e forse anche mio...)

Per cortesia, per dar modo a tutti di pubblicare le proprie foto, considera di non inserire più di 4/5 foto per volta. Dal momento che gli inserimenti di foto vanno in fretta potrai inserirne altre in breve tempo.
____________
Continua in seguito...

----------------------------------------

English

A group dedicated to Italy is a big enterprise: the topic is so extensive that make us suffer from vertigo. So we need to control ourselves to avoid the group becomes primordial chaos, in which we can find all and anything but, at the expanse of pleasantness surfing in. Controlling ourselves isn't easy, so I can say knowing I cant be controverted that I have the right to upload a pic of my sister's feet while she is walking on St. Peter's holy soil. Doig this we cant go long away...

So we have to make the first rule by ourselves since we post a pic. We should take a critical look at our pics. How relevant is my pic to the group spirit? this is the first filter.

Another rule might be: I avoid posting a whole photo set (for example all the 15 pics I took of San Crispiano band during the Castel di Mango patronal festival).

Besides the close-ups of a dish of peppers, aubergines, arlic, tomato and basil (yes, these are mediterranean diet and italian dishes, but are they really relevant to Italy?).

Also the close-up of my cousin at a take-away in piazza San Marco biting into pizza with his rabbit teeth (pizza is italian, but my cousin's teeth are his problem, and maybe mine...)

Please consider other posters in the group and do not post more than a 4/5 photos in a row. This group moves pretty quickly and sooner than you realize someone will have posted and you can add some more.

...So, if you have a whole bunch of photos you'd like to post in one day, maybe wait a few hours in between batches of two or three to give someone else a chance to be seen.
Sending 9 posts in a row means your photos have dominated the front page and no one else's pictures get a look. If you wanted to spam the pool (intentionaly or unintentionally), you have succeeded. That, in most groups, is generally frowned upon as Bad Form.



____________
To be continued...

(english translation: courtesy of charlo82)

Additional Info

  • Members can post 50 things to the pool each month.
  • Accepted content types: Photos, Videos, Images, Art, Screenshots
  • Accepted safety levels: Safe
Groups Beta