1Ehsan 4:17pm, 13 April 2008
These days the name of PERSIAN GULF is being written wrongly in some counterfeit documents ...

Please post all your photos showing us PERSIAN GULF .
I suggest you to Tag your photo by "PERSIAN GULF" and describe your shot in English .
Post only in SMALL size please !

Thank you so much ...
-----
Related Links :

+ Arabian Gulf !
+ Persian Gulf in Wikipedia
+ Historical Maps shows Persian Gulf
1Ehsan Posted 10 years ago. Edited by 1Ehsan (member) 10 years ago

Iran / Hormozgan / Hormoz Island
Persian Gulf , Khezr Beach
famous rabbit [deleted] 10 years ago

Tag your photo by "PERSIAN GULF"


Done sir!
admin
Alieh 10 years ago
Persian Gulf

Iran / Hormozgan / Kish Island
Persian Gulf
eshare PRO 10 years ago






























Narration of the Shahnameh in Front of the Greek Ship, Kish Island, Iran


Stranded and Abondened, The Greek Ship, Kish Island, Iran

All taken in Kish Island, Persian Gulf, Iran (Persia)
aidaa_88 Posted 10 years ago. Edited by aidaa_88 (member) 10 years ago
خلیج همیشه فارس/Persian Gulf

Iran- Booshehr
Persian Gulf
Ali Daneshgar 10 years ago
Persian Gulf, Kish Island
Persian Gulf
Kish Island, Iran
Leila Jouyandeh Posted 10 years ago. Edited by Sepideh! (member) 10 years ago
PERSIAN GULF
PERSIAN GOLF
kish island/ IRAN
nima; hopographer Posted 10 years ago. Edited by nima; hopographer (member) 10 years ago
panorama → چشم انداز
Kish island / Persian Gulf / Iran
Persian Gulf Forever
Moein Mn Posted 10 years ago. Edited by Moein Mn (member) 10 years ago
persian gulf
persian gulf forever
admin
Recovering Sick Soul 10 years ago
"Khezr Beach | The Dream of Lost Heaven"
Khezr Beach

"Shiny Earth"
Shiny Earth
MOD
MOHSEN MaSoUmI 10 years ago
persian gulf
kish island
sunset of persian golf ( kish)
Ali Vaez 10 years ago
سلام آقا احسان
من که عکسی ندارم، ولی یه موضوعی رو توی این پست مطرح کردم که بد نیست یه نگاهی بهش بندازی
ممنون
Dena. 10 years ago
Persian Gulf
Mohammadali 10 years ago
یه سوال
نمیشه یه گرو به همین نام درست کرد که همه دوستان هم حمایت کنن؟
admin
Alieh 10 years ago


Iran / Hormozgan / Kish Island
Persian Gulf
1Ehsan Posted 10 years ago. Edited by 1Ehsan (member) 10 years ago

Iran / Hormozgan / Bandar Abbas
Persian Gulf خليج فارس
1Ehsan 10 years ago
@ Mohammadali :
چنين گروهايي (+) كه هست ولي يه همت عالي ميخواد كه اونا رو برقرارشون كنه !ا

@ Ali Vaez :
ديدم جناب واعظ . پيشنهاد خوبيه به شرطي كه بايدي در كار نباشه !
هر كسي كه دوست داشته باشه اين كار رو انجام ميده . درست عين الآن
famous rabbit [deleted] 10 years ago
دوستان خیلی ببخشید ولی فکر می‌کنم روشی که این‌جا در پیش گرفتید اصلا درست نیست. این عکس‌هایی که این‌جا پست می‌کنید چه فایده‌ای دارد؟ مخاطب این‌ها کی‌ها هستند؟ این‌که چند نفر ته اسم‌شان بنویسند هی گوگل پرژن گالف فوراور چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

من چندتا پیش‌نهاد دارم امیدوارم مفید واقع شود:
در کنار این تاپیک و این‌گروه گروه دیگری هم هست به نام خلیج فارس، آن‌جا عکس‌ها را پست کنید، این‌جا لیست گروه‌های مربوط به خلیج فارس را می‌توایند ببینید:
flickr.com/search/groups/?w=all&q=persian+gulf&m=...
می‌توانیم یکی از گروه‌ها را انتخاب کنیم و همه با هم در آن عضو شویم و عکس‌ها را به آن گروه بفرستیم. و باید کمی برای آن گروه تبلیغ کرد، مثلا می‌توانیم برای آن گروه لوگو طراحی کنیم و همه توی پروفایل‌های‌مان به آن گروه لینک بدهیم.

اگر قرار است چیزی بعد از اسم‌مان بنویسیم اولا همه باید با هم این‌کار را بکنند و همه اسم‌ها هم یک‌جور باشد.

توی گروه‌های مهم و پرکاربر باید عضو بشویم و لینک گروه و تاپیک و پتیشن و عکس را بگذاریم و نگذاریم تاپیک پایین برود.

می‌توانیم هرچند روز یک‌بار یک عکس را مشخص کنیم و آن‌قدر برای‌ش نوت و کامنت و فیو بگذاریم تا برود صفحه اول اکسپلورر. می‌شود این‌کار را چند بار تکرار کرد.

اضافه کردن تگ به عکس‌ها خیلی مهم است. باید تعداد عکس‌های خیلی زیادی را تگ کنیم و همه با هم این‌کار را بکنیم تا تاثیر داشته باشد. پیش‌نهاد می‌کنم اگر قرار است تگ اضافه کنیم به چند زبان مختلف این‌کار را بکنیم:
Persian Gulf
Golfe persique
الخليج الفارسي
Der Persische Golf

سعی کنیم بیش‌تر عکس‌های مربوط به خلیج فارس را آپ‌لود کنیم. حتی می‌توانیم نقشه‌های تاریخی مربوط به خلیج فارس را پست کنیم.

اگر قرار است کاری بکنیم و صدای‌مان را به جایی برسانیم شاید با این‌کارها بتوانیم این‌کار را بکنیم، در غیر این‌صورت فکر نکنم درست کردن یک تاپیک و فرستادن چندتا عکس به آن تاثیر خاصی داشته باشد.
Bahram Naghibzadeh 10 years ago
با وحید موافقم
...
Ali Vaez 10 years ago
@ V A H I D A K:
پیشنهاداتی که دادی همه ی پیشنهادهای قبلی رو تکمیل کرد
منم موافقم
میتونیم توی این دوتا گروه عضو بشیم :

persian gulf forever
Persian Gulf

من خودم عضو شدم ولی عکسی نداشتم که بزارم!
منتظر بقیه هستیم
Mohammadali 10 years ago
با وحید موافقم
(SD) Posted 10 years ago. Edited by (SD) (member) 10 years ago
I have just 1 :

The sea n the old man leavin' (new version)

See .... This is JUST "PERSIAN Gulf"
admin
Mehrad.HM Posted 10 years ago. Edited by Mehrad.HM (admin) 10 years ago
دوستان عزیز به همه تبریک می گم گوگل نام خلیج عرب رو به خلیج ایران! تغییر داد
احسان جان اگه لطف کنی و در توضیحات تاپیک هم بنویسی ممنون میشم

maps.google.com/?ie=UTF8&ll=26.980829,52.311401&s...

Persian Gulf For Ever . . .
eshare PRO Posted 10 years ago. Edited by eshare (member) 10 years ago
(Gulf of Iran)نام خلیج ایران
یک نام اشتباه و بدون تاریخ و پشتوانه و ساخته ذهن گوگل است. این نام اشتباه خود می تواند مقدمه ای برای محو همیشگی نام تاریخی اصلی یعنی
باشد(Persian Gulf) خلیج فارس.
Masoud_P 10 years ago
@eshare

Movafegham,be dalile vojoode hassasiathaie besiar,dar in maghta-a felan ba iek esme bi hoviat va zaher farib shoroo-e kardand.Faghat kafie bepazirim ke in aab esmesh khalije fars nist,baadan be tadrij baiad bepazirim ke in aab maale Iran ham nist .leza esme Iran bar rooie khalij ,gheire zaroor ast.
Leila Jouyandeh Posted 10 years ago. Edited by Leila Jouyandeh (member) 10 years ago
@vahidak: in kari ke gofti hich faidei nadare( manzuram pasvande esmast) ye kami faide dare az in qarar: bazi az ma az jomle man tu yekseri goruhe kharji ham ozvim hamintor arabi va az in tariq kheilia in jomla ro mitunan bebinan: HEY GOOGE, PERSIANGOLF FOR EVER.
admin
Mehrad.HM 10 years ago
دکتر پيروز مجتهدزاده، رئيس مؤسسه «يوروسويک» لندن در گفت‌وگو با مهر درباره ماجراي اعتراض کاربران ايراني به سايت اينترنتي گوگل و آنچه تقسيم‌بندي خليج فارس توسط اين سايت خوانده مي‌شود، اظهار داشت: درباره مسائلي که در اين زمينه رخ داده، ملت ما بايد به چند نکته اساسي توجه داشته باشند.

اين استاد دانشگاه افزود: نخستين نکته‌اي که بايد در اين باره مورد توجه قرار گيرد، اين‌که شرکت «گوگل ارث» و تشکيلات مرتبط با آن، هيچ گونه ادعايي درباره نام «خليج فارس» نداشته و ندارند و بارها نيز در جريان اعلام مواضع خود بر اين نکته تأکيد کرده‌اند، اما آنچه در نقشه‌هاي منتشره اين سايت اينترنتي وجود داشته و بايد تصحيح هم شود، اينکه با بزرگنمايي نقشه‌ها و نزديک شدن به سواحل کشورهاي عربي در خليج فارس، نام مجعول «خليج عربي» به عنوان يک اصطلاح محلي آشكار مي‌شود.

مجتهدزاده با تأکيد دوباره بر لزوم تصحيح عنوان خليج عربي به هر شکلي که در اين سايت اينترنتي وجود داشته باشد، ادامه داد: به هر صورت، کليت منطقه خليج فارس در نقشه کلي گوگل ارث نيز به درستي با همان نام خليج‌فارس قابل مشاهده است و تنها در هنگام بزرگنمايي و آن هم در سواحل برخي کشورهاي عرب ساحلي اين دريا عنوان مجعول ديده مي‌شود که قطعا به عنوان نام محلي که اين کشورها براي اين منطقه به کار مي‌برند، ذکر شده است؛ بنابراين، استنباط اين نکته که سايت گوگل نام خليج عربي را جايگزين خليج فارس کرده به هيچ وجه درست نيست.

رئيس مؤسسه يوروسويک لندن همچنين گفت: نکته ديگري که در اين خصوص بايد مورد توجه قرار گيرد، اين که بنده هم به فرستادن نامه‌هاي اعتراض‌آميز براي تصحيح فوري چنين تحريفاتي معتقدم، اما اين نامه‌ها بايد نوعي وجاهت قانوني داشته و حاوي استنادات تاريخي، جغرافيايي و حقوقي باشند تا بتوانند يک مجموعه بزرگ جغرافيايي چون گوگل ارث را قانع کنند.

وي با ابراز تأسف از گنجانده شدن برخي نکات دروغين در متن نامه‌اي که هموطنان ايراني براي دفاع از واقعيات و حقايق تاريخي کشورمان به امضاي آن مي‌پردازند، اظهار داشت: متأسفانه متني که به عنوان اعتراض به اين موضوع از سوي سايت گوگل طراحي شده، به نوعي خاص تلاش کرده تا تقصير تحريف عنوان خليج فارس را متوجه ايرانيان کند. در اين متن، دو دروغ آشکار هست؛ نخست اين که در آن آمده كه رضاخان در سال 1935 نام کشور ما را از فارس به ايران تغيير داده که اين يک دروغ محض است، زيرا اين پهنه جغرافيايي، همواره در تاريخ ايران ناميده شده و خواهد شد.

مجتهدزاده با تأکيد بر اينکه اين موضوع هيچ‌گونه ارتباطي به مسأله تحريف نام خليج‌فارس ندارد، افزود: دروغ ديگري که در متن آمده، اين که در آن به گونه‌اي تلويحي از ايرانيان خواسته شده تا براي مقابله با تکرار چنين مسائلي نام «ايران» را به همان نام پيشين، يعني «فارس» بازگردانند تا شايد از اين طريق نام «خليج فارس» هم تثبيت شود! رئيس مؤسسه يوروسويک لندن با بيان اين‌که امضا کردن يا امضا نکردن اين فرم بر عهده خود ايرانيان است و توصيه‌اي در اين زمينه به هموطنانمان ندارد، يادآور شد: ايرانيان عزيز، همواره بايد از محتوا و متني که امضا مي‌کنند و از ديگران نيز به طور گسترده براي امضاي آن دعوت مي‌كنند، آگاهي داشته باشند.
eshare PRO Posted 10 years ago. Edited by eshare (member) 10 years ago
در متن نامه اعتراضی ، نشانی از دروغهایی که دکتر پیروز مجتهدزاده به آن اشاره کردند، وجود ندارد. در متن نامه آمده است:

To: International Media

February 19, 2008

Dear Administrators of Google Earth,

We, the undersigned, through this letter, protest your irresponsible,
unscientific actions, and demand an immediate and unconditional
deletion of УArabian GulfФ from Google Earth.

Arbitrarily designating the Persian Gulf as the Arabian Gulf is an
irresponsible violation of all historical and International standards
and would undermine the integrity of Google Earth.

For the records, the name Persia has always been used to describe
the nation of Iran, its people, and its ancient empires since 600 BC.
It is derived from the ancient Greek name for Iran's maritime province,
called Fars or Pars in modern Persian, Pars in Middle Persian and Pвrsa
in Old Persian, a word meaning "above reproach.Ф Persis is the
Hellenized form of Pars, and through the Latinized word Persia, the
other European nations came to use this word for the region. This area
was the core of the original Persian Empire.

Since ancient times almost all foreigners referred to the entire
country as Persia until March 21, 1935, when Reza Shah Pahlavi formally
asked the international community to call the country Iran Ч a name
that the people of Persia, themselves, used to refer to their country
since the Sassanian period. "Iran" means "Land of Aryans". In 1959 some
Persian scholars protested to the government that the name change had
separated the country from its ancient civilization. Therefore, the
late King Mohammad Reza Shah Pahlavi announced that both Persia and
Iran can be used in Western languages.

Without disparaging the Arabs, Iranians are proud of their non-Arab
heritage and strongly resent any attempt at denigrating or changing any
aspect of their Iranian heritage. And the Persian Gulf occupies a
pivotal place in the Iranian history and culture. Furthermore, Iran
abuts the Persian Gulf for 2,000 Km, while about a dozen
recently-created Arab Sheikhdoms and emirates border the Gulf on the
other side.

The historical and geographical name of the Persian Gulf has been
endorsed and clarified by the United Nations on many occasions and is
in use by the UN, its member states, and all other international
agencies worldwide. The last UN Directive confirming the name of the
Persian Gulf was (reference ST/CS/SER.A/29/Add.2) on August, 18th 1994.

The worldwide Iranian people are deeply affronted by this arrogant
designation of УThe Arabian Gulf.Ф We demand, in the strongest possible
terms, that you take immediate steps to restore the rightful name of
the Persian Gulf to the waterway on Google Earth and delete any other
arbitrary name. We hope that this notice would suffice and obviates the
need for litigation.


Sincerely,
The Undersigned
در متن نامه اشاره شده است که:

کلمه پرشیا از ششصد سال پیش از میلاد همواره برای نامیدن ملت ایران، مردم آن و امپراطوری های باستانی آن مورد استفاده قرار می گرفته است.[ ...]

در روز اول فروردین سال 1314 هجری شمسی برابر با 21 مارس 1935 میلادی رضا شاه رسماً از جامعه بین الملل خواست که از کلمه ایران برای نامیدن کشور استفاده کنند. نامی که مردم ایران از زمان ساسانیان برای کشور خود استفاده می نمودند. ایران به معنی سرزمین آریائیان است. در سال 1959 میلادی (1338 هجری شمسی) برخی از دانشمندان ایرانی به حکومت اعتراض کردند که این تغییر نام کشور را از تمدن باستانی خود جدا نموده است. به همین دلیل محمدرضا پهلوی اعلام نمود که هر دو کلمه ایران و پرشیا در زبانهای غربی می توانند استفاده شوند.
برخلاف نظر دکتر پیروز مجتهدزاده در متن نامه نیامده است که رضا شاه نام کشور را از فارس به ایران تغییر داد. در متن نامه تنها به درستی اشاره شده است که رضاشاه از جامعه بین الملل خواست که از کلمه ایران به جای کلمه پرشیا استفاده کنند. در ضمن در هیچ جایی از این نامه هم برخلاف ادعای دکتر پیروز مجتهدزاده از ایرانیان خواسته نشده است که: "براي مقابله با تکرار چنين مسائلي نام «ايران» را به همان نام پيشين، يعني «فارس» بازگردانند".

همانطور که همه معترف هستند، ایرانیان حداقل از زمان ساسانیان کشور خود را ایران می نامیدند. و مردم غیرایرانی نیز از صدها سال پیش از آن یعنی از زمان هخامنشیان کشور ایران را پرشیا می نامیدند. این اختلاف بین نامهای یک کشور چندان غریب نیست. همین امروز هم کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که چنین اختلافی بین نامشان وجود دارد. به عنوان مثال مردم ژاپن، نام کشور خود را نیپون می دانند و مردم هند کشور خود را بهارات می نامند. اما آنها هیچ اعتراض و مخالفتی با اینکه خارجیان کشورشان را ژاپن یا هند بنامند، ندارند. در تمام زبانهای اروپایی کشور مصر ایجیپت نامیده می شود. اما مردم مصر اعتراضی ندارند. مردم آلمان کشور خود را "دویچلند" می نامند، اما مخالفتی با اینکه انگلیسی زبانها آنرا جرمنی و فرانسه زبانها آنرا آلمان خطاب کنند، ندارند.

کشور ما هم می توانست همینطور باشد، "ایران" در نزد ایرانیان و "پرشیا" در نزد غیرایرانیان. به این ترتیب گسستی هم بین ایران امروز و تمدن باستانی ایران در نزد افکار عمومی جهانیان بوجود نمی آمد.

درخواست رضا شاه برای تغییر نام در سال 1935 اتفاق افتاد. در زمانی که افکار و احساسات مربوط به برتری نژادی قاره اروپا را در بر گرفته بود. در این سالها، حزب نازی آلمان که در اوج مجبوبیت و قدرت بود، در مورد برتری نژادی قوم آریایی بر سایر اقوام تبلیغات گسترده ای به راه انداخته بود. رضا شاه که تحت تاثیر هیتلر و حزب نازی او قرار داشت، برای اثبات و اصرار بر اینکه ایرانیان از قوم آریایی هستند، از جامعه بین الملل خواست که نام کشور را به ایران، یعنی سرزمین آریائیان، تغییر دهند.

اقدام رضا شاه که از یک طرف ناشی از ملیگرایی غیراصیل و افراطی و از طرف دیگر ناشی از فریب شعارهای نژادپرستانه نازیها بود، متاسفانه باعث ایجاد شکاف و گسست بین ایران امروز و تمدن باستانی ایرانیان در نزد جهانیان گردید. اقدامات ضعیف و دیرهنگام محمدرضا شاه در سال 1338 هم متاسفانه نتوانست آب رفته را به جوی بازگرداند.
famous rabbit [deleted] 10 years ago
@Liliyan:
لیلین جان، نمی‌گویم که اگر اسم‌مان را عوض کنیم فایده ای ندارد، می‌گویم وقتی تعداد کمی این‌کار را بکنند فایده‌ای ندارد. باید همه با هم این‌کار را بکنیم. یکی دو نفر چه فایده‌ای دارد؟
Ali Daneshgar 10 years ago
Persian Gulf Environmental Art Festival
www.wwwebart.com/riverart/paradise/festivals/persiangulf/...
Groups Beta