El Paraigua 20110917a18 Andorra
Pic Alt de la Capa, Estanys del Siscaró

El Paraigua, 2011-2012. Sortida a Andorra
Cap de setmana 17 i 18 de setembre de 2011
Alt de la Capa (2.572 m) – Estanys del Siscaró (2.332 m.)

El conjunt de les dues excursions sumen 18,8 km. 7h04m de marcha efectiva i un desnivell acumulat de 1.500m.

Etapa nº 1– Dissabte 17 de setembre de 2011
COLL DE LA BOTELLA (2069)- PORT NEGRA (2454) - ALT DE LA CAPA
(2572) - PORT DE CABUS (2306) – BORDES DE SATURIA (1750) – COLL DE
LA BOTELLA (2069)

ITINERARI DE L’EXCURSIÓ:
El recorregut complert és d’ uns 14 Km., el desnivell acumulat 900 metres i la
durada unes 5 hores sense comptar aturades, però s’ ha organitzat de manera molt flexible per que vagi be a tothom.
ALTERNATIVA A: Del Coll de la Botella al Port Negre i/o Pic Alt de la Capa.
S'inicia al Coll de la Botella (2069 m.). Es segueix un camí al mig de l’ arbrat que aviat es transforma en prat alpí. Es una pujada sostinguda que fa que s’ avanci ràpidament en direcció Nord Oest cap el Port Negre (2454 m.). (Desnivell 385 m) on es farà una aturada de mitja hora. Del Port Negre, optativament, es podrà pujar al Pic Alt de la Capa (2572 m.) (desnivell 118 m.), tornant al Port Negre. Els que ja en tinguin prou, poden retornar pel mateix camí que han pujat.
ALTERNATIVA B: Del Port Negre al Coll de Cabús.Es continuarà carenejant i fent petites sifonades el Roc Rodó (2514), i al Cap de l’ Ovella (2541), des d’ on amb una llarga baixada al mig de prat alpí s’ rribarà a la bonica esplanada del Port de Cabús (2306 m.). Seria el lloc ideal per dinar, encara que pot ser serà una mica tard. Des de la carena del Port Negre fins el Port de Cabús tenim unes privilegiades vistes dels cims andorrans i dels del Pirineu Lleidatà.Els que ja en tinguin prou podran tornar per carretera asfaltada que fa baixada fins el Coll de la Botella (5 Km). S’ organitzarà un servei de tornada en cotxe pels que no vulguin caminar.
ALTERNATIVA C: Del Port de Cabús (2306) a les Bordes de Setúria (1750) i al Coll de la Botella (2069).
Es baixa travessant prats on hi pasturen vaques i cavalls, fins a prop de les Bordes de Setúria on es troba una bona pista que servirà com a camí de tornada. Es una bona sifonada per completar l’ excursió del dia.

Etapa nº 2–Diumenge, 18 de setembre 2011
VALL D’ INCLES (1813 m.) – ESTANY DE BAIX DEL SISCARÓ (2332 m.)

ITINERARI DE L'EXCURSIÓ:
S’inicia el camí seguint el riu, per cap de poc agafar la bifurcació cap a Siscaró. El camí està molt fressat. Fa zig zag, pel mig de l’ arbrat, al costat del Riu Siscaró. Es una pujada agradable. Quan s’ arriba a una esplanada, a pocs metres a ’esquerra hi ha el Refugi, al que poden anar els que s’ hi vulguin quedar; els demés continuarem ja al mig
de prats alpins fins arribar a l’ Estany de Baix del Siscaró (2332 m.). Tot el trajecte és bonic i les vistes de la vall son splèndides. Es poden veure els pics de la Cabaneta, de Siscaró, d’ Escobes...